Konferencja Empatii | Harmonogram | bilety dostępne pod opisem wydarzeń

Sobota
2018-10-20
Warsztaty dla dorosłych
Strefa Dzieci
Spotkania, panele, wykłady
Niedziela
2018-10-21
Warsztaty dla dorosłych
Strefa Dzieci
Spotkania, panele, wykłady
Warsztaty dla dorosłych
Strefa Dzieci
Spotkania, panele, wykłady
Warsztaty dla dorosłych
Strefa Dzieci
Spotkania, panele, wykłady
09:00 - 13:00
Strefa Dzieci

Zapraszamy wszystkie dzieci w wieku od 3 do 9 lat na twórcze zajęcia pod okiem empatycznych opiekunów. Będzie czytanie, malowanie, klejenie, wycinanie, lepienie, czyli to, co dzieciaki lubią najbardziej.
Dzieci będą się bawić i tworzyć pod okiem nauczycieli z Naszej Dobrej Szkoły, tutorów
z tyskiej Wolnej Edukacji oraz pani Sylwii z Twórcowni.

09:00
Rozpoczęcie Konferencji

Rozpoczęcie Konferencji Empatii

09:00
Rozpoczęcie Konferencji

Rozpoczęcie Konferencji Empatii

09:00
Rozpoczęcie Konferencji

Rozpoczęcie Konferencji Empatii

09:15 - 11:15
Zwiększanie zawartości siebie w relacji ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Podczas warsztatów spojrzymy w jaki sposób umiejętności NVC mogą wspierać rozwój relacji. Z czego i w jaki sposób możemy korzystać by:
– transformować język jakim rozmawiamy
– jak zbudować kontakt przy potencjalnie trudnych tematach
Co się dzieje, kiedy tego nie robimy.
Wszystko o czym będziemy mówić i ćwiczyć, będzie osadzone w mojej praktyce mediacyjnej.

Zdobądź bilet

Tomasz Bagiński
Wolontariusz, mediator akredytowany facylitator programu EP
09:15 - 11:15
Autentyczność, czyli jak stawać w swojej prawdzie – gestaltowski warsztat rozwoju osobistego ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Brene Brown powiedziała: „Autentyczność jest zbiorem decyzji, które podejmujemy każdego dnia. To decyzja, aby się pokazać i być prawdziwym. Decyzja, aby być szczerym. Decyzja, aby pozwolić innym ujrzeć nasze prawdziwe ja.” Podczas warsztatu będziemy w bezpiecznych warunkach, w kręgu kobiet i mężczyzn, przyglądać się samym sobie i sobie na wzajem. We wspólnym doświadczeniu, poszukamy autentyczności. Odbędziemy podróż w poszukiwaniu wewnętrznej prawdy i sposobów na jej wyrażenie w relacji z drugim. Będziemy poszerzać świadomość o sobie i relacjach w autorefleksji, rozmowie i w ruchu.
Jeśli szukasz autentyczności w sobie, w życiu i związkach – zapraszam na warsztat.
„Kiedy naprawdę zacząłem kochać samego siebie, uświadomiłem sobie, że emocjonalny ból i cierpienie są tylko ostrzeżeniem dla mnie, żebym nie żył wbrew własnej prawdzie. Dziś wiem, że to się nazywa autentycznością.” (Charlie Chaplin).

Zdobądź bilet

Małgorzata Rychert-Kita
Specjalistka Counsellingu - psychoterapeutka Gestalt, doradczyni rozwoju osobistego
09:30 - 10:30
Panel śniadaniowy – rozmowa o empatii w relacji ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

W trakcie panelu przy filiżance aromatycznej kawy i/lub herbaty z Agnieszką Pietlicką porozmawiamy o tym co wspiera bliskie relacje, jak skorzystać z idei Porozumienia bez Przemocy, by budować bezpieczne, oparte na szacunku i wzajemnym uwzględnianiu potrzeb relację z mężem/żoną, partnerem/partnerką.

 

  Zdobądź bilety

Agnieszka Pietlicka
Certyfikowana trenerka NVC, mediator, wydawca
Monika Szczepanik
Trenerka Konstruktywnej Komunikacji
09:30 - 13:00
Strefa dzieci w MDK (dzieci do 5 lat)

To przestrzeń gdzie dzieci spędzają czas pod empatycznym okiem nauczycieli Naszej Dobrej Szkoły. Zapraszamy do niej dzieci do lat 5, by wspólnie z nimi rysować, wycinać, kleić, przetwarzać, budować i dobrze się bawić.

11:00 - 13:00
Opowieści z walizki (dzieci 5-9 lat) ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Walizka opowieści – czyli  baśnie z elementami teatru przedmiotu, muzyki oraz teatrzyku kamishibai. Uczestnicy stworzą i opowiedzą  na koniec zajęć wspólną opowieść.

 

  Zdobądź bilety

Izabela Dyrda
Nauczycielka w Naszej Dobrej Szkole.
11:00 - 13:00
Szyjemy EkoZabawkę (dzieci 7-12 lat) ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Korzystając z gotowych półproduktów, szablonów lub własnej wyobraźni dzieci wyczarowują miękkie tekstylne zabawki nadając im indywidualny charakter. Decydują jak bardzo „puszysta” powinna być przytulanka, jakie ma mieć oczy, czy potrzebne są włosy, ogonek, łapki itd. Nadają jej imię. Na koniec ozdoby – guziki, cekiny, tasiemki, kieszonki, kokardki… Kreatywność święci triumfy!

Tworzone przez dzieci przytulankowe dzieła stanowią ekspresję ich własnego charakteru, odpowiadają aktualnym potrzebom i gustom dziecka. Jednocześnie fakt ich ukończenia i zaistnienia pielęgnuje w twórcy samospełnienie i poczucie zdrowej dumy i sprawstwa, jako że może on teraz krzyknąć: „Popatrzcie: Zrobiłem to sam!” lub „Sama to zrobiłam!”

Do każdej zabawki doszywamy swojego rodzaju autorską metkę z imieniem autora lub autorki i napisem: „To moje dzieło!” … (i tu miejsce na imię dziecka). Dodatkowo wagi tym zabawkom nadaje fakt, że każda z nich jest …jedyna i niepowtarzalna na świecie.

 

  Zdobądź bilet

Joanna Chwastek
grafik, instruktor teatralny, animator
Justyna Plewik
Współautorka projektu EkoZabawka- warsztatów kreatywnego szycia zabawek tworzonych przez dzieci.
11:00 - 13:00
Gdy jestem mniej niż doskonała ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Znacie? Znacie specjalistów od poczucia winy? Ja znam. Niektórzy budzą się z myślą, że „powinni byli…”, „trzeba było” i zasypiają pytając się „Dlaczego znowu nie zrobiłam…”. Nie wiedzą, że takim wewnętrznych dialogiem negatywnie wpływają na swój dobrostan i sami sobie zabierają kreatywność, zatruwają sprawczość. Jako że wyrzuty sumienia potrafią towarzyszyć delikatnie, jak brzęczenie nad uchem, przyjmujemy je wielokrotnie jako nieodzowny, nieunikniony element rzeczywistości. Czasami pojawiają się w pakiecie ze złością i już sami nie wiemy, czy bardziej jesteśmy wkurzeni na siebie za dokonany czyn, czy raczej mamy w związku z nim wyrzuty sumienia.

Interaktywny wykład „Gdy jestem mniej niż doskonała…” lub o specjalistach od wyrzutów sumienia jest dedykowany osobom, które pragną więcej stabilności wewnętrznej w sytuacjach wyraźnie mniej niż idealnych, gdy okazujemy się mniej niż doskonali. Mimo że za największych ekspertów w dziedzinie wyrzutów sumienia uchodzą rodzice, omówimy ten temat – uwaga – na przykładach z różnych relacji między dorosłymi i:

– przyjrzymy się przyzwyczajeniom, które przyczyniają się do powstawania poczucia winy

– nazwiemy skonfliktowane części nas: zarówno tę, która gani po fakcie, jak i tę, która podjęła takie a nie inne działanie

– zobaczymy jak można – przynajmniej teoretycznie, zatrzymać ten proces

– może zbliżymy się do życia bez wyrzutów sumienia, bo istnieje inna forma podejścia do sytuacji, które spieprzyliśmy.

 

  Zdobądź bilety

Agnieszka Pietlicka
Certyfikowana trenerka NVC, mediator, wydawca
11:00 - 13:00
Robimy naturalne mydła (dzieci 6-9 lat) ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Warsztat przeniesie dzieci w świat kolorów i zapachów. Korzystając z tajemniczych receptur, wykonamy bajecznie pachnące kolorowe mydła. Wykonamy całkowicie naturalne i bezpieczne dla skóry kosmetyki, które nie wysuszają skóry.

Warsztaty stanowią doskonałą okazję do aktywności manualnej, uruchomienia fantazji i wykonania pięknych prezentów o wysokich walorach pielęgnacyjnych.

Mydła będą do odebrania po godzinie w miejscu, w którym były tworzone.

 

  Zdobądź bilet

Marta Anna Tyszko
BioMama, trenerka jogi śmiechu
11:00 - 13:00
Jesienne opowieści (dzieci 5-8 lat) ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

/wkrótce zamieścimy opis warsztatu/

 

  Zdobądź bilety

Svitlana Savelieva
Nauczyciel w Naszej Dobrej Szkole.
11:00 - 13:00
Być Blisko Sztuki (dzieci 7-12 lat) ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Zajęcia plastyczne dla dzieci 7 – 12 lat. Zapraszamy na warsztaty plastyczne podczas których dzieci będą uczyć się zastosowania różnorodnych środkówwyrazu tak by jednocześnie bawić się i stworzyć samodzielną pracę plastyczną. Podczas warsztatu zaproszę dzieci do wspólnej twórczej podróży podczas której będziemy łączyć tradycyjne techniki plastyczne z wykorzystaniem otaczających nas przedmiotów codziennego użytku nadając im nowy charakter. Kolory, emocje, kształty, poszukamy co ich łączy i co nas z nimi łączy i przekonamy się, że w każdym niezależnie od wieku jest wielki twórczy potencjał.

 

  Zdobądź bilety

Anna Gruszczyńska – Chruściel
Plastyk, pedagog, społecznik.
11:00 - 13:00
Życzliwość, a odwaga bycia sobą ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Nie tylko nasz sposób komunikowania się z innymi, ale przede wszystkim to, co słyszymy sami od siebie, wpływa na naszą postawę, zachowanie i odwagę do autentycznego życia. Jeśli przez większość czasu myślimy o sobie źle, krytykujemy się za wszystko, z automatu stawiamy się na straconej pozycji.

Dlatego życzliwość dla siebie jest pierwszym krokiem do życia pełną piersią. Traktując siebie łagodnie, z empatią i akceptacją dla wszystkich przeżyć, jesteśmy w stanie zwiększyć  w znacznej mierze poziom pewności siebie, zmniejszyć stres, poprawić samopoczucie, a także relacje z innymi.

W trakcie warsztatu uczestnicy:

– określą swój aktualny poziom życzliwości

– poznają zależności między życzliwością, stresem i odwagą

– rozbudzą swoją kreatywność

– wygenerują najlepsze dla siebie praktyki zwiększenia życzliwości na co dzień

Celem tego mini warsztatu jest przyjrzenie się, jaki jest standardowy tryb myślenia o sobie i doświadczenie zmiany.

 

  Zdobądź bilety

Beata Kosiacka
Trenerka, coach, mediatorka, założycielka Babskiej Dżungli
11:00 - 13:00
Arytmetyka miłości – gestaltowski warsztat dla par ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

We wspierającej atmosferze Kręgu Kobiet i Mężczyzn będziemy szukać odpowiedzi na pytanie – kiedy 1+1 równa się 3? Będziemy szukać nowej jakości w relacji między partnerami. Przyjrzymy się przekonaniom budującym i osłabiającym relację, rozróżnimy potrzeby od oczekiwań, popracujemy nad komunikacją. Przy odrobinie otwartości, w prosty sposób, będziemy towarzyszyć sobie w rozmowie, zabawie i w ruchu, by poszerzyć świadomość relacji.

Jeśli chcecie:

– przyjrzeć się Waszej KOMUNIKACJI

– spojrzeć z innej strony na RELACJĘ

– otworzyć się na ZROZUMIENIE

– POZNAĆ mocne i słabsze strony związku

– pobyć ze sobą w KONTAKCIE

– poszukać ZAUFANIA

– spędzić ze sobą 2 godziny w inny niż na co dzień sposób

serdecznie zapraszam na warsztat!

UWAGA: warsztat nie jest terapią dla par.

 

 

  Zdobądź bilety

Małgorzata Rychert-Kita
Specjalistka Counsellingu - psychoterapeutka Gestalt, doradczyni rozwoju osobistego
11:30 - 13:00
W kobiecym kręgu: Wrażliwa odwaga/Odważna wrażliwość ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Podążając za słowami: „Kiedy kobiety zaczną znów zasiadać w kręgach, świat wróci do równowagi.” zapraszamy Cię na bliskie spotkanie z sobą samą i innymi kobietami. Na spotkanie z siłą, inspiracją, wrażliwością, odwagą, obecnością i doświadczeniem.
Kobiecy krąg to miejsce i czas, w którym z delikatnością i uważnością będziemy patrzeć na nasze wrażliwe serce i odważne ciało. Na odważny umysł i wrażliwego ducha. Na wrażliwe myśli i odważne słowa.

Zdobądź bilet

Małgorzata Rychert-Kita
Specjalistka Counsellingu - psychoterapeutka Gestalt, doradczyni rozwoju osobistego
Monika Szczepanik
Trenerka Konstruktywnej Komunikacji
11:30 - 13:00
W męskiej sprawie – Kwadratura Koła ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

To przestrzeń rozwojowa dla mężczyzn gdzie tworzymy miejsce do wymiany myśli, opinii, i refleksji. Pracujemy głównie metodami warsztatowymi opartymi na Waszym doświadczeniu. W sprzyjającej atmosferze otwartości i zrozumienia. Budujemy miejsce dla podzielenia się tym, czemu jako mężczyźni stawiamy czoła każdego dnia naszego życia. Jeżeli zastanawiasz czy „to jest dla Ciebie” pamiętaj, że tutaj nikt niczego od Ciebie nie oczekuje – to przestrzeń otwarta do tego, aby dawać wsparcie innym i takie wsparcie otrzymywać.

Zdobądź bilet

Tomasz Kondzielnik
Współzałożyciel organizacji Nowi Wojownicy
Adam Skrobol
Trener, współzałożyciel organizacji Nowi Wojownicy
12:30 - 14:00
Przerwa obiadowa

/przerwa obiadowa/

13:00 - 13:45
Siła relacji. Budowanie zaufania i współpracy w szkole ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Można zaryzykować stwierdzenie, że wiele dzieci nie doświadcza zaspokojenia potrzeb w wystarczającym stopniu, aby rozwinąć w sobie poczucie własnej wartości, bezpieczeństwa i zaufania. Nauczyciele w szkole mogą doświadczać skutków tych deficytów w postaci trudnych zachowań. W czasie wykładu opowiem o tym, jak nauczyciele mogą działać, aby budować w dzieciach fundamenty i skrzydła. W czasie wykładu będę się odwoływać do tez neurobiologii interpersonalnej.

  Zdobądź bilet

Marta Kułaga
Certyfikowana trenerka NVC
13:45 - 14:15
Przerwa obiadowa

/przerwa obiadowa/

13:45 - 14:15
Przerwa obiadowa

/przerwa obiadowa/

13:45 - 14:15
Prezentacja – Karawana Opowieści ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Opowiada, śpiewa i gra. Poszukuje historii o różnej fakturze: wzruszających, humorystycznych, z morałem, czy celną pointą. Zawarte są one w bajkach, baśniach, legendach i pieśniach.
Wiele z nich powstało lata temu, ale ich treści wciąż są aktualne, wywołują skrajne emocje, pobudzają wyobraźnię, przypominają o dawnych czasach i świecie, jaki kiedyś istniał.
Najchętniej opowiada bez mikrofonu i na boso, tak po prostu. Z opowieściami odwiedził już wiele miast w Polsce i za granicą, prowadząc spotkania w przedszkolach, kawiarniach, bibliotekach, na festiwalach. Wierzy w moc słowa, które może kształtować rzeczywistość.

Zdobądź bilet

14:00 - 15:00
Wykład dr Marka Kaczmarzyka – Mechanizmy lustrzane ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Dlaczego uczniowie wolą pogodnych nauczycieli?

Odkrycie neuronów lustrzanych i teoria umysłu według Giacomo Rizzolattiego; znaczenie właściwego rozumienia zasad działania mechanizmów lustrzanych w praktyce szkolno-wychowawczej; skalowanie mechanizmów lustrzanych a modele rzeczywistości; mechanism zapośredniczenia stanów sieci nerwowej; neurobiologia uśmiechu; społeczny dowód słuszności a mechanizmy lustrzane.

 

  Zdobądź bilety

dr Marek Kaczmarzyk
Biolog, neurodydaktyk i memetyk.
14:15 - 16:15
Informacja zwrotna w edukacji ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Podczas warsztatów odpowiemy wspólnie na pytania – po co możemy używać informacji zwrotnej, jak może wyglądać, jak ją formułować, żeby realizowała swój cel oraz kiedy i w jaki sposób można z niej korzystać. Porozmawiamy, poćwiczymy i podeprzemy się danymi z badań.

Zdobądź bilet

Tomasz Bagiński
Wolontariusz, mediator akredytowany facylitator programu EP
14:15 - 16:15
Wstyd i odwaga w szkolnej ławce ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Wychowanie poprzez zawstydzanie kształtuje osobowość młodego człowieka, negatywnie wpływa na jego poczucie wartości, wiarę w siebie i odwagę bycia autentycznym w dorosłym życiu. Skutkiem często jest agresja, bierność, uzależnienia i brak odpowiedzialności za swoje życie.
Alternatywą jest edukacja w duchu empatii, dzięki której rośnie świadomość siebie, pojawiających się uczuć i potrzeb, co z kolei sprzyja budowaniu zdrowych relacji opartych na wzajemnym szacunku, słuchaniu siebie i innych, zaufaniu i odważnym wyrażaniu siebie.

Podczas warsztatów:
– przyjrzymy się, czym jest i skąd się bierze wstyd,
– nazwiemy, jakie myśli, emocje i zachowania pojawiają się pod wpływem wstydu u dziecka i u rodzica,
– doświadczymy mocy empatii w stawaniu się odważnym, wrażliwym i autentycznym sobą,
– poznamy narzędzia wspierania siebie i dzieci w trudnych sytuacjach.

Zdobądź bilet

Beata Kosiacka
Trenerka, coach, mediatorka, założycielka Babskiej Dżungli
14:15 - 16:15
Praktyczne sposoby wspierania dziecka w trudnych sytuacjach ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Dzięki neurobiologii i nowoczesnym technikom badania mózgu wiemy, że jest on „plastyczny”, czyli formowalny. A zmienia się dzięki doświadczeniu – wszystko co przeżywamy, zmienia jego fizyczną strukturę. Oznacza to, że dzięki bodźcom jakie zapewniamy dziecku mamy wpływ na rozwój struktur mózgu – możemy przyczynić się do ukształtowania odpornego, dobrze zintegrowanego mózgu. Co to właściwie znaczy „integracja mózgu”? To łączenie odrębnych elementów w sprawnie funkcjonującą całość, gdzie każdy z nich wypełnia swoje zadanie, a jednocześnie wszystkie współpracują ze sobą. Skanowanie mózgu umożliwia badanie w jaki sposób doświadczenia wpływają na budowę struktur mózgu, które z nich sprzyjają integracji, a które nie.

Profesor Daniel J. Siegel w książce „Zintegrowany mózg – zintegrowane dziecko” opisuje 12 strategii, działań wspierających pionową i poziomą integrację mózgu, czyli współpracę lewej i prawej półkuli, oraz pięter mózgu określanych jako mózgi „gadzi” (działanie instynktowne) „ssaczy” (emocje, więzi) i „ludzki” ( związany z wyższymi funkcjami poznawczymii funkcjami wykonawczymi) W czasie wartsztu poznamy i będziemy ćwiczyć kilka z tych strategii.

Zdobądź bilet

Marta Kułaga
Certyfikowana trenerka NVC
15:15 - 16:15
Panel dyskusyjny – rozmowa o empatii w edukacji ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Szkoła wzbogacające życie.

Z zaproszonymi gośćmi, praktykami życia szkolnego, porozmawiamy o tym czego potrzebuje edukacja i jak to osiągnąć. Agnieszka Rzewuska – Paca, Joanna Szulc, Magdalena Niemczuk – Kobosko i Tomasz Tokarz podzielą się narzędziami ze swojej praktyki, które podnoszą jakość życia ucznia i nauczyciela.

 

  Zdobądź bilety

Agnieszka Rzewuska-Paca
Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy, psycholog i coach.
Joanna Szulc
Socjolożka, dziennikarka i redaktorka, dyplomowana Promotorka Karmienia Piersią.
Magdalena Niemczuk-Kobosko
Nauczycielka, wychowawczyni, tutorka, tłumaczka.
dr Tomasz Tokarz
Wykładowca akademicki, trener, coach, mediator, działacz edukacyjny.
Monika Szczepanik
Trenerka Konstruktywnej Komunikacji
Kinga Serwicka
Fizjoterapeutka dziecięca z pasji i zamiłowania.
16:30 - 18:30
Opowieść na lekcji ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

W trakcie warsztatów Szymon zdradzi tajniki dobrze stworzonej opowieści, opowieści która magnetyzuje, wzrusza, bawi i uczy. Pomoże wydobyć z nasz bajarzy, którzy swoimi opowieściami mogą oczarować dzieci.

Zdobądź bilet

16:30 - 18:30
Mikro Kręgi – konflikt w rękach uczniów ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Mikro Kręgi to narzędzie, które pokazuje dorosłym jak mogą wspierać dzieci(i samych siebie) w rozwiązywaniu konfliktów. Metoda ta sprawdza się zarówno w rodzinie, jak i w klasie. Już 4 latki odnajdują się w strukturze Kręgów.

Mikro Kręgi to uproszczona wersja Kręgów Naprawczych Dominika Bartera, służąca rozwiązywaniu konfliktów pojawiających się między dziećmi. Wystarczy 60 minut by się ich nauczyć i kolejne 60 minut ćwiczeń, by poczuć się pewnie i skutecznie wesprzeć dzieci w tym procesie.

Mikro Kręgi uwielbiam za to, że:
– trwają w mojej rodzinie max 6 minut, a w szkole w której uczę max 15 min
– dają dzieciom poczucie sprawczości,
– uczą dzieci brania odpowiedzialności za proponowane rozwiązania,
– przywracają równowagę w relacjach,
– budują kontakt między osobami, które znalazły się w konflikcie.

Zdobądź bilet

Monika Szczepanik
Trenerka Konstruktywnej Komunikacji
16:30 - 18:30
Kiedy dzieci odmawiają ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Nie chcę! Nie pójdę! Nie będę się tego uczył !To jest głupie! Nie chce mi się! Ale dlaczego? Zaaaaaraaaaaz!

Znacie to? Jeśli takie dziecięce odpowiedzi na Wasze prośby przyprawiają Was o zawroty głowy a w najlepszym przypadku o gęsią skórkę, to zapraszam na spotkanie, na którym:
– przyjrzymy się naszym reakcjom w sytuacjach dziecięcej odmowy na nasze prośby,
– sprawdzimy jak wesprzeć siebie kiedy jest trudno,
– poszukamy miejsca w sobie, z którego chcielibyśmy kontaktować się z dziećmi,
– zobaczymy jak za NIE usłyszeć zaproszenie do rozmowy,
– poznamy i być może przećwiczymy sposoby rozmowy ułatwiające nawiązanie porozumienia.

Zdobądź bilet

Justyna Owsińska
Certyfikowana trenerka NVC
16:30 - 18:30
Trochę z głowy, trochę z ciała. Warsztat łączący NVC z technikami teatralnymi i dramowymi ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Co wie ciało o moich emocjach? Co wie ciało o moich potrzebach? Czy się wzajemnie słuchamy, wspieramy i pomagamy czy raczej przeszkadzamy sobie?

Jak używać świadomie ciała w pracy z grupą? Czy język żyrafy da się przełożyć na język ciała? Co możemy zrobić, dla swojego rozwoju, a co możemy dać grupie, z którą działamy?

Na te pytania chcemy razem odpowiedzieć w czasie warsztatu inspirowanego ideą Porozumienia bez Przemocy z technikami teatralnymi i dramowymi. Swobodnie, bez oceny i zgodne z własnym ciałem.

 

  Zdobądź bilety

Przemysław Chruściel
Trener zajęć rozwojowych i psychoedukacyjnych.
16:30 - 18:30
Jak różnić się mądrze. O radzeniu sobie z konfliktami ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Konflikt kojarzy się nam z czymś negatywnym, z agresją, destrukcją, przemocą Tymczasem w relacjach międzyludzkich to zjawisko zupełnie naturalne. Jesteśmy jako ludzie bardzo różni. Mamy jako ludzie te same potrzeby, ale zazwyczaj dobieramy rozbieżne, zderzające strategie. Zamiast unikać konfliktu (tłumiąc i wypierając emocje) warto nauczyć się z nim żyć – wyciągnąć z niego korzyści, przekuć na kreatywne rozwiązania, poszukać w nim wartości, które wzbogacą nasze związki. Podczas warsztatu skupimy się głównie na relacjach szkolnych: nauczyciel-rodzic-uczeń. Niemniej narzędzia mediacyjne (oparte na modelu win-win i zasadach NVC), które na nim poznamy można stosować także w innych obszarach stosunków interpersonalnych.

Warsztat adresowany jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów, rodziców – wszystkich, którym bliska jest idea komunikacji bez przemocy.

 

  Zdobądź bilety

dr Tomasz Tokarz
Wykładowca akademicki, trener, coach, mediator, działacz edukacyjny.
16:30 - 18:30
Trudne rozmowy z rodzicami – od konfliktu do porozumienia ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Na warsztacie przyjrzymy się jak w rozmowach z rodzicami zadbać o kontakt w miejsce napięcia oraz doprowadzić do konstruktywnych rozwiązań.

Pracując na konkretnych przykładach, dowiesz się jak przy pomocy NVC:

– rozpoczynać rozmowę, żeby prowadziła w pożądanym przez Ciebie kierunku

– przekazywać trudne informacje w sposób, który budzi zaufanie i chęć współpracy

– jasno pokazywać swoje granice – na co się zgadzasz, a na co nie

Warsztat adresowany do nauczycieli, wychowawców przedszkolnych i szkolnych  – wszystkich, którzy w swojej pracy doświadczają czasem trudności w kontakcie z rodzicami.

 

  Zdobądź bilety

Agnieszka Rzewuska-Paca
Certyfikowana trenerka Porozumienia Bez Przemocy, psycholog i coach.
16:30 - 18:30
Empatia dla siebie. Jak nauczyciele mogą wykorzystać 7 nawyków skutecznego działania, by lepiej zadbać (wpierw) o siebie i (potem) o uczniów ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Teza: Nauczycielom w Polsce często brakuje poczucia własnej wartości, uważności na swoje potrzeby, świadomości swoich granic i nawyku codziennej regeneracji. Ci zaangażowani w pracę zwykli stawiać na pierwszym miejscu potrzeby uczniów, dyrekcji, szkoły. Zapominają o własnych potrzebach. Grozi im wypalenie lub osłabienie, przekładające się bezpośrednio na jakość ich pracy z uczniami.

Szkolenia, które realizujemy z Radami Pedagogicznymi pomagają uporządkować między innymi ten właśnie obszar. Uczą empatii, także tej okazywanej sobie.

W czasie warsztatu omówimy krótko 7 nawyków nakreślając ich logiczny układ: metoda Covey’a opiera się na przekonaniu, że człowiek wpierw musi umieć dobrze zarządzać sobą, by móc dobrze współdziałać z innymi.

Zrobimy 2 ćwiczenia z zakresu nawyków zwycięstwa osobistego i porozmawiamy o nawyku siódmym, który uczy regularnej odnowy w 4 obszarach (emocji, intelektu, duchowości i ciała).

 

  Zdobądź bilety

Joanna Szulc
Socjolożka, dziennikarka i redaktorka, dyplomowana Promotorka Karmienia Piersią.
Magdalena Niemczuk-Kobosko
Nauczycielka, wychowawczyni, tutorka, tłumaczka.
16:30 - 18:30
Filmowa lekcja empatii. Jak wspierać empatyczne postawy uczniów poprzez kontakt z dziełem filmowym? ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Film, podobnie jak inne dziedziny sztuki, ma niewątpliwą możliwość wspierania młodych widzów w rozwoju. Odpowiednio dobrane filmy oraz znajomość narzędzi pracy z filmem, mogą wspomóc wychowawcę w kształtowaniu postaw empatycznych wśród swoich uczniów.

Zapraszam nauczycieli oraz rodziców na warsztaty, na których porozmawiamy o tym, jakie filmy warto oglądać razem z dziećmi i młodzieżą oraz jak wykorzystać film do budowania empatycznych relacji.

Zdobądź bilet

Joanna Zabłocka – Skorek
Autor Interdyscyplinarnego Programu Edukacji Medialnej „KinoSzkoła”.
19:00 - 20:00
Mini recital Przemysława Kmietjana ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Recital, no 🙂

 

  Zdobądź bilety

09:00 - 12:30
Strefa Dzieci

Zapraszamy wszystkie dzieci w wieku od 3 do 9 lat na twórcze zajęcia pod okiem empatycznych opiekunów. Będzie czytanie, malowanie, klejenie, wycinanie, lepienie, czyli to, co dzieciaki lubią najbardziej.
Dzieci będą się bawić i tworzyć pod okiem nauczycieli z Naszej Dobrej Szkoły, tutorów
z tyskiej Wolnej Edukacji oraz pani Sylwii z Twórcowni.

09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia Konferencji
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia Konferencji
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia Konferencji
09:15 - 09:45
Spotkanie autorskie z Małgorzatą Musiał ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Z Małgosią Musiał porozmawiamy o strategiach, które wspierają relację w rodzinie. Po spotkaniu będzie możliwość otrzymania autografu i rozmowy z autorką książki „Dobra relacja. Skrzynka z narzędziami dla współczesnej rodziny”.

 

  Zdobądź bilety

Małgorzata Musiał
Pedagog, wspiera rodziców w wyzwaniach zw. z rodzicielstwem.
Ewelina Adamczyk
Nauczycielka, współprowadząca Wioskę Rodziców.
09:15 - 13:00
Strefa dzieci w MDK (dzieci do 5 lat)

To przestrzeń gdzie dzieci spędzają czas pod empatycznym okiem mentorów tyskiej Wolnej Szkoły. Zapraszamy do niej dzieci do lat 5, by wspólnie z nimi rysować, wycinać, kleić, przetwarzać, budować i dobrze się bawić.

09:30 - 11:30
Wysoko wrażliwe dziecko ::: wejdź w opis i zdobądź bilet :::

Na warsztacie będziemy rozmawiać o tym:
– czym jest wysoka wrażliwość u dzieci a czym nie jest?
– jak wspierać wysoko wrażliwe dzieci w codzienności? Motywować, „popychać”, dawać przestrzeń, a może „zdania skrojone na miarę”?
– jak towarzyszyć w emocjach wysoko wrażliwym dzieciom?
– co można zrobić w codzienności i nie tylko, żeby wrażliwość stała się zasobem?
Na warsztat zapraszamy rodziców bez dzieci, dzięki temu będziemy mogli przeznaczyć ten czas na ładowanie Waszych rodzicielskich akumulatorów.

Zdobądź bilet

Anita Romanowska – Janeczko
Psycholog dziecięcy